PRÁVĚ ČTETE

Revoluční DOBRO.: Jak na férové oblečení?

Revoluční DOBRO.: Jak na férové oblečení?


Nedávno jsme si posvítili na některé zodpovědné značky a dali je hezky pěkně dohromady. Které to jsou, se dozvíte v této kolekci. Jedna z nich je ale speciální! ZOOTí DOBRO. Co vlastně to naše DOBRO. dělá a jak funguje?

DOBRO. je neziskový projekt a současně (tak trochu jiná) CSR platforma největšího českého obchodu nejen s módou ZOOT. Neziskový proto, že z prodeje každého produktu na DOBRu se zaplatí jen nutné náklady na výrobu a manipulaci se zbožím, celý výdělek jde po odečtení DPH neziskové organizaci.

DOBRO. je merchandising, který je uvědomělý – nechceme ošklivá trička ani zbytečné produkty, na které nám bude doma padat prach. Taky pořád někde dostáváte propagační trička s potiskem? Tak je dělejme dobře! Neměla by to být jen reklama, namísto loga dnes mnohem lépe fungují stylové a módní kousky, což je takový další level merchandisingu.

Mimo design je pro nás důležitá i ekologická a etická stránka produktu, udržitelnost je totiž v módě čím dál důležitějším pojmem. Pokud necháváme tisknout na textil, pak výhradně na ten s certifikátem GOTS (tzn. Global Organic Textile Standard, nejvyšší možný mezinárodní certifikát pro textil v bio kvalitě). Pokud necháváme zboží ušít či vyrobit, pak u lokálních výrobců, protože nemá smysl kupovat a dopravovat produkty z opačné strany zeměkoule, když je máme takřka u nosu :).

DOBRO. je spolupráce (nejen) s neziskovkami, snaha podpořit jejich dobročinné kampaně a pomoc s vyděláním finančních prostředků pro jejich další činnost. Neziskové organizace tak mají možnost se zviditelnit a komunikovat své aktivity našimi kanály.

Dělat DOBRO. je pro nás každodenní náplní, a to nejen pracovní. Je to postoj.

DOBRO. je ZOOT.


A jak to funguje v praxi? Pokud DOBRO. dostane podnět na zajímavou spolupráci, pak je nejlepší se sejít a najít body, ve kterých se protínáme. Čím lépe si budeme umět už při prvním kontaktu možnou spolupráci představit, tím spíš ji zrealizujeme :).

Jsme si vědomi, že je v kurzu spíš minimalismus a uvědomělá spotřeba, proto se snažíme nechrlit do světa zbytečné množství produktů, které by třeba nemusely být kvalitně zpracované. Není tedy nutné za každou cenu vymýšlet mnoho produktů, stačí jich méně a dobře vymyšlených, někdy to jde dokonce i bez nich. Centrem našeho (ani jiného) zájmu přeci není výroba věcí, ale podpora dobrých myšlenek, nápadů nebo projektů, které podporu potřebují či si ji zaslouží.

Nezisková organizace, se kterou můžeme navázat spolupráci, nemusí být velká ani známá. Může to být klidně „jen“ člověk s dobrým nebo prospěšným nápadem. Pokud to bude v našich silách a nápad bude v našem prostředí dobře rezonovat, rádi pomůžeme s jeho šířením nebo propagací a něco společně vymyslíme. A pokud na to zrovna nebudeme mít kapacitu, rádi zalovíme v našem know-how a alespoň poradíme…

Desatero dobře připraveného uchazeče o DOBRO.:

  1. Přijďte s připraveným konceptem (lepší něco než nic).
  2. Mějte promyšlené produkty (aby korespondovaly s tím, co děláte a na koho chcete cílit).
  3. Tušíte, jak dát světu o kolekci vědět vašimi kanály? Máte fungující FB stránky a web?
  4. Existuje nějaký související event ke spuštění kolekce?
  5. Máte v okolí vhodného ambassadora, známého člověka, který s organizací sympatizuje a pomůže s propagací kolekce?
  6. V rámci PR dobře fungují výzvy a soutěže pro fanoušky.
  7. Důležitá je originalita (udělejte to jinak než ostatní).
  8. Stylovost (ano, zákazníci to chtějí mít hezké).
  9. Funkčnost (a taky aby jim to k něčemu bylo!).
  10. příběh kolem kampaně (protože příběh funguje a prodává).

 

Teď už to zvládnete možná i sami.. a kdyby ne, napište nám na dobro@zoot.cz :). 


Klára Krčmařová

Klářa v Zootu (i mimo něj) posiluje DOBRO. Má spoustu nápadů a ráda píše. Baví ji udržitelná móda a věci, které dávají smysl. Po práci jezdí na výlety do přírody i do města, fotí domy a stromy, učí se šít a v podstatě nonstop poslouchá hudbu.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

INSTAGRAM
Jak čtete ZOOT vy? #casopiszoot